Certificare Produse

Certificarea produselor (mijloacelor tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor) se realizează în conformitate cu prevederile Metodologiei de certificare a conformităţii în vederea introducerii pe piaţă a mijloacelor tehnice pentru apărarea împotriva incendiilor, aprobată prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr.88 din 02.04.2012, publicat în Monitorul Oficial nr. 239 din 09.04.2012.

Evaluarea în vederea emiterii certificatului pentru introducere pe piaţă se face de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, prin Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă, cu sediul în Bucureşti, strada Ceasornicului nr. 19, sector 1, telefon: 0212322638/39/40, fax: 0212332017, e-mail: cnsipc@igsu.ro

 

Evaluarea în vederea eliberării certificatului pentru introducere pe piaţă

 

Examinarea în vederea eliberării certificatului pentru introducere pe piaţă se face prin evaluarea conformităţii cu reglementarea tehnică aplicabilă. .

Pentru iniţierea activităţii de evaluare a conformităţii în vederea introducerii pe piaţă a produsului, solicitantul depune o cerere, în acest sens, la Centrul Naţional, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2 la Metodologia de certificare. .

Cererea pentru certificarea conformităţii în vederea introducerii pe piaţă a produsului, denumită în continuare cerere pentru certificare, trebuie să fie însoţită de următoarele documente: .

  • certificatul de conformitate emis de un organ de certificare acreditat pentru domeniul relevant de activitate de evaluare a conformităţii, care a obţinut acreditarea în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerinţelor de acreditare şi de supraveghere a pieţei în ceea ce priveşte comercializarea produselor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93;
  • declaraţia de conformitate dată de furnizor conform prevederilor standardului SR EN ISO/CEI 17050;
  • dovada achitării contravalorii prestărilor de servicii.
  • În cazul în care produsul nu deţine certificatul de conformitate, cererea trebuie să fie însoţită de următoarele documente:
  • rapoarte de încercare emise de un laborator acreditat pentru domeniul relevant de activitate de evaluare a conformităţii, care a obţinut acreditarea în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 765/2008;
  • documentaţia tehnică aferentă produsului;
  • declaraţia de conformitate dată de furnizor conform prevederilor standardului SR EN ISO/CEI 17050;
  • certificatul pentru controlul producţiei în fabrică pentru produsul menţionat în cerere, eliberat de un organism care a obţinut acreditarea în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 765/2008;
  • dovada achitării contravalorii prestărilor de servicii.
 

Achitarea contravalorii prestărilor de servicii privind analizarea cererii şi a documentaţiei aferente depuse în vederea emiterii certificatului pentru introducere pe piaţă se va efectua DUPĂ încheierea unui contract între solicitant şi Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă. Contractul de prestări servicii se încheie între părți ulterior înregistrării cererii pentru certificarea conformităţii în vederea introducerii pe piaţă a produsului.

Contravaloarea prestărilor de servicii pentru analiza dosarului în vederea certificării conformităţii se regăsește la pagina Aici

Certificatul pentru introducere pe piaţă se acordă pe o perioadă de 5 ani.